Färgförväntningar & jakten på grönt

När jag handlade hyacinter till jul hade affären väldigt många olika färger. Alla var planterade i olikfärgade plastkrukor, vita för de vitblommande, lila för de lila, rosa för de rosa och … vänta nu? Röda krukor?! Finns det röda hyacinter?

Jag var ju tvungen att testa och köpte tre med tomatröda plastkrukor. Fast röda blev hyacinterna inte, snarare illskära! Men ganska snygga ändå, tycker jag, när jag väl har vant mig vid färgen. Ska plantera ut dem i trädgården sedan (i vår Skära rabatt så klart…).

skär hyacint 1 skär hyacint 3

 

Med renoveringen av tv/spel/umgås-rummet går det framåt, om än sakta. Bredspackling, takmålning och tapetsering är (äntligen) avklarade. Nu är vi framme på listsågning.

Var och handlade en ny lampskärm i dag till en gammal lampfot i teak (lamphandlaren gjorde vågen över hantverket förr) och så behöver jag några nya soffkuddefodral. Men det blev inga för affärerna hade inga snygga i grönt. Heeelt fel färg blev jag upplyst om, men det struntar väl jag i, jag ska matcha det gröna som växer i akvariet… 😉 Har någon av er sett snygga kuddfodral i varma gröna nyanser så får ni hemskt gärna tipsa mig.

10 tankar på “Färgförväntningar & jakten på grönt

  1. Härligt att få nytt, nytt fräscht. Ta en sväng till tygaffären istället. Då kanske du får exakt rätt nyans. Kuddfodral är förhållandevis väldigt lätta att sy. Kram, Carina

    • Ja, det är ett helt annat rum nu (kommer bilder när det är helt klart).
      Jo, det lutar nog åt att sy kuddfodralen själv. Jag gillar att sy, men hade tänkt prioritera min tid annorlunda denna gång. Men jag har hela tiden sett grönt som textilfärg i detta rum, så jag letar vidare. Är ju ingen panik direkt om jag inte hittar det på studs.
      Kram Kristina

  2. Den här tiden behöver vi lite nya färger och fräscha idér för att överleva denna mörka gråa tid.
    Ha fin fortsättning på året
    Meta

Lämna gärna en kommentar, det är så roligt att ha kontakt med dig som läser här! :)