Gröna taket växer fram

Kommer ni ihåg den här? En back med fetbladsväxter till det kommande gröna taket på nya trädgårdsboden.fetbladsväxter 1

Nu har jag delat isär plantorna i smådelar och planterat i brätten. Många nya plantor blev det, runt 260 stycken! Hoppas de flesta rotar sig och växer duktigt till nästa år, så de räcker att fylla taket med. För närvarande står brättena i den upphöjda odlingslådan med potatis (som snart är tömd), får se var jag ska ställa dem i vinter. Ett steg närmare gröna taket!

grönt tak småplantor 1

grönt tak småplantor 2

Så här kan ett grönt tak se ut, den här lilla lekstugan finns i en trädgård jag besökte för ett tag sedan. Det växer ”bara” taklökar på det taket, jag vill ju ha flera olika sorters fetblad, men ni kan se lite hur det kan se ut. Har tänkt sätta botaniska krokusklökar och timjan också på taket.grönt tak stuga 1 grönt tak stuga 2

7 tankar på “Gröna taket växer fram

    • Tålamod vet jag inte, det är nog mest att jag tycker det är kul att göra det själv, hellre än att köpa en färdig lösning. Jag ser taket som en ny rabatt helt enkelt. Jag tycker också att det ska bli himla spännande att se hur det går! 🙂 Kram Kristina

  1. Pingback: Blommande mosstak | Fröbomb

Lämna gärna en kommentar, det är så roligt att ha kontakt med dig som läser här! :)